tirsdag den 8. januar 2013

Top ti tirsdag: Målsætninger for 2013



Top Ten Tuesday is an original feature/weekly meme created here at The Broke and the Bookish. This feature was created because we are particularly fond of lists here at The Broke and the Bookish. We'd love to share our lists with other bookish folks and would LOVE to see your top ten lists!

Each week we will post a new Top Ten list  that one of our bloggers here at The Broke and the Bookish will answer. Everyone is welcome to join. All we ask is that you link back to The Broke and the Bookish on your own Top Ten Tuesday post AND add your name to the Linky widget so that everyone can check out other bloggers lists!

Ugens tema er målsætninger i 2013 indenfor bøger. Jeg har da et par stykker...

1) Jeg skal ned under 125 ulæste bøger - Dette mål er justeret fra 100, da jeg har fået en masse bøger i december. Jeg har lige nu 142.

2) Jeg må maks. købe en bog i måneden - Ja ja, sigt efter månen og du lander mellem stjernerne. Ikke sandt? Nej. Okay. Men det er da forsøget værd. Jeg er dog overbevist om, at bogshopping er mindst lige så godt som terapi. Jeg vil virkelig give den alt hvad jeg har. Der var nemlig en der sagde til mig, at "det er synd for de bøger, der bare står og venter på at blive læst." Og det kan der jo være en hvis sandhed over. Jeg prøver alt hvad jeg kan, at overbevise mig om, at det må være sådan det er.

3) At gennemføre min forfatterudfordringen - 12 forfattere jeg skal lære at kende. Det kan jeg sagtens nå. Se udfordringen her.

4) At læse 20 udvalgte bøger - 20 bøger. Alle fra min stak af bøger, jeg endnu ikke har læst. Peace of cake! Se udfordringen her.

5) At ramme 80 anmeldelser - Egentlig er mit uofficielle mål 100, men jeg hader, når ikke jeg kan opfylde mine mål, så jeg har sat barren lidt lavt og regner bestemt med at nå de 80.

6) At læse 52 bøger - 52 bøger. 52 uger. En bog om ugen. Igen gælder det, at mit eget mål egentlig er højere (75), men jeg har det skidt med at fejle. Også selvom det bare er sådan noget her. Og så begynder jeg jo nyt studie til sommer, så hvor meget tid og overskud jeg får, er der jo ingen der ved.

7) At blive hurtigere til at læse - Målet er at nå op på 100 sider i timen. Jeg synes, jeg læser alt for langsomt. Jeg må igang med at øve mig i hurtiglæsning.

Jeg kan ikke lige komme på flere lige nu. Hvad er Jeres mål?

2 kommentarer:

Andra sagde ...

Jeg har gerne villet deltage i et stykke tid nu, men kunne bare ikke tage mig sammen. :P

Eeyorenyk sagde ...

Uh, jeg håber du får noget ud af begge dage og bliver klogere på hvad du vil. :) Jeg synes det er en fantastisk mulighed at give nye og kommende studerende end chance for at se hvordan det er først. Hvis man gjorde dét mere, kunne det være at flere ville komme hurtigere igennem studierne.