søndag den 6. januar 2013

Anmeldelse: Reflected in You (Crossfire #2)



NB! Dette er erotisk skønlitteratur!

Titel: Reflected in You
Org. titel: ---
Serie: Crossfire #2
Forfatter: Sylvia Day
Forlag: --- Ebog
Sider: --- Ebog
Sprog: Engelsk

Fra goodreads: Gideon Cross. As beautiful and flawless on the outside as he was damaged and tormented on the inside. He was a bright, scorching flame that singed me with the darkest of pleasures. I couldn't stay away. I didn't want to. He was my addiction... my every desire... mine.

My past was as violent as his, and I was just as broken. We'd never work. It was too hard, too painful... except when it was perfect. Those moments when the driving hunger and desperate love were the most exquisite insanity.

We were bound by our need. And our passion would take us beyond our limits to the sweetest, sharpest edge of obsession...

Anmeldelse: Jeg var super skuffet. Jeg var rigtig glad for første bog i serien, men jeg følte det her var en gentagelse. Sexen var den samme, karakterudvikling var der ingen af, ja selv replikkerne føltes som om de blev genbrugt.

Plottet var som sagt meget lig bog et, jeg savnede noget mere action. Jeg læste kun videre, fordi jeg var overbevist om, at der ville ske noget, komme et gennembrud. Desværre læste jeg forgæves. Og dog. De sidste to kapitler var fine. Men helt ærligt. 17 kapitler fyldt med ingenting og to med interessant læsning? Nej, det holder bare ikke. Faktisk er jeg lige nu meget i tvivl om, hvorvidt jeg vil give tredje bog chancen, når den udkommer i år.

Cary var den person, jeg nød mest at læse om. Han er simpelthen fantastisk. Stod det til mig, skrev Sylvia en spin-off serie om ham - dog i en anden genre end den erotiske. Han løftede simpelthen det hele. Jeg kluklo når jeg læste om ham. Med alle hans finurlige kommentarer og handlinger. Man kan da ikke andet, end at holde af ham. Eva var desværre kun blevet endnu mere naiv.

Hvornår får vi nogle ordentlige kvindelige karakterer i denne genre? Jeg savner at læse en bog, hvor kvinden ikke er naiv, men har ben i næsen og en personlighed der siger spar to! Hvorfor skal de altid finde sig i så meget? Jeg vil have nogen karakterer, jeg selv kan identificere mig bare en lille bitte smule med. Det kan jeg på ingen måde med Eva. Og det samme gælder den mandlige hovedrolle; jeg vil have en, der ikke er et svin (Hvis I kender den bog jeg efterlyser, så giv lige besked ;)). Jeg var virkelig ved at blive fysisk dårlig over Gideon i den her bog.

3 +'er: 
- Cary.
- Ferien de er på. Mmm, sol og sommer. Og drinks.
- Overskuelig læsning.

3 -'er:
- Eva.
- Gideon.
- Plottet. Eller mangel på samme. Frem og tilbage er lige langt ;)

Karakter 0-5:

Ingen kommentarer: