tirsdag den 11. december 2012

Top Ti Tirsdag: Nye forfattere 2012



Top Ten Tuesday is an original feature/weekly meme created here at The Broke and the Bookish. This feature was created because we are particularly fond of lists here at The Broke and the Bookish. We'd love to share our lists with other bookish folks and would LOVE to see your top ten lists!

Each week we will post a new Top Ten list  that one of our bloggers here at The Broke and the Bookish will answer. Everyone is welcome to join. All we ask is that you link back to The Broke and the Bookish on your own Top Ten Tuesday post AND add your name to the Linky widget so that everyone can check out other bloggers lists!

Ugens tema er forfattere. der var nye for mig i 2012. De kommer ikke i rækkefølge.

1) John Green - Jeg fik langt om længe stiftet bekendtskab med denne mand og fik læst En Flænge I Himlen og var super begejstret.

2) Katie McGarry - Jeg fik læst Pushing The Limits, som er røget ind på min favoritliste. Jeg glæder mig utrolig meget, til næste bog i serien udkommer i 2013.

3) Suzanne Collins - Det var først i år, jeg fik læst trilogien om Katniss. Og hvilken rutchetur det var. Den bedste var toeren, Catching Fire.

4) J. R. Ward - 2012 var også året, hvor jeg fik læst Vampyrkongen, første bog i serien om The Black Dagger Brotherhood. Jeg blev ret fascineret af sproget og universet, det fungerede utrolig godt.

5) Vanessa Diffenbaugh - Når bogen, Blomsternes hemmelige sprog, er blandt årets favoritter, må forfatteren naturligvis også være det.

6) Jussi Adler-Olsen - Så kom jeg også med på Jussi-vognen. Jeg fik stiftet bekendtskab Carl Mørck og Afdeling Q i første bog i serien, Kvinden i buret.

7) Harper Lee - Endelig fik jeg læst klassikeren To Kill A Mockingbird. Den var så smukt skrevet, jeg kunne ikke andet end at holde af den.

8) George R. R. Martin - Det kræver sin mand, at kunne holde styr på så mange ting i bare én historie, men det lykkedes denne mand i særdeleshed. A Game Of Thrones er beviset på det.

9) Margit Sandemo - Det kræver sin mand kvinde, at få mig til at blive opslugt i en historisk roman, og det er da også derfor Margit er landet på listen. Jeg elskede Troldbunden fra første til sidste side.

10) Jojo Moyes - Jaja, en chick-lit forfatter skal der da være plads til. Me Before You var en sød og hyggelig bog, jeg godt kunne finde på snart at hive frem igen.

3 kommentarer:

Eeyorenyk sagde ...

Weee, så er jeg da ikke den eneste! :D Jeg har dog ikke sat en PS3 på ønskesedlen. Vi giver ikke så dyre gaver og jeg ville aldrig få den alligevel. :P Men jeg dog været ret forelsket i den, siden jeg så spillet her. :)

Eeyorenyk sagde ...

Præcis. Jeg synes det er vildt at høre hvert år "Ja, så fik jeg lige en Ipad af mine forældre, macbook'en af min mormor og af min mormors kæreste fik jeg en Gucci-taske." Øh, what?! O_o

Eeyorenyk sagde ...

Hvis folk har pengene kan de for min skyld give hvad de vil og for hvor meget de vil ... Jeg er bare dybt uforstående overfor HVOR man får så mange penge fra. :S

Indrømmet, min familie er ikke ligefrem den rigeste, men stort set alle jeg kender giver gaver i omegnen af 300 pr. stk - Alt andet ville slet ikke kunne lade sig gøre, rent økonomisk. Og i min omgangskreds gider vi trods alt heller ikke sætte os i gæld for at give julegaver. ;)