torsdag den 16. februar 2012

Anmeldelse: My soul to take (Soul screamers #1)



Titel: My soul to take
Org. titel: My soul to take
Serie: Soul screamers #1
Forfatter: Rachel Vincent
Sider: 279
Sprog: Engelsk


Fra forlaget:  She doesn't see dead people, but…


She senses when someone near her is about to die. And when that happens, a force beyond her control compels her to scream bloody murder. Literally.


Kaylee just wants to enjoy having caught the attention of the hottest guy in school. But a normal date is hard to come by when Nash seems to know more about her need to scream than she does. And when classmates start dropping dead for no apparent reason, only Kaylee knows who'll be next…


Anmeldelse: Jeg var rigtig glad for den her bog. Det føltes som om, den hørte til i den lidt mere voksne ende af YA genren. Der var masser af spænding på hver side, selvom der egentlig ikke var de helt store overraskelser - det er vel lidt ironisk, på en eller anden måde.
Jeg var særligt glad for den måde bogen starter på; der var ikke hele den lange introduktion, det skete bare stille og roligt hen af vejen. I stedet kunne man koncentrere sig om den egentlig historie fra start, noget jeg personligt synes rigtig godt om.
Desværre var der også noget, jeg var mindre vild med, nemlig det at Kaylee forelsker sig hovedkuls i Nash fra første blik. Skolens populære og lækre fyr. Det ville være rigtig rart med lidt forandring for en gangs skyld. Jeg sad og håbede, hun ville forelske sig i en anden hen af vejen, men blev desværre skuffet. Er rigtig godt træt af, at den første fyr man møder i en bog, er den hovedpersonen (såfremt det er en pige) forelsker sig i. Det er bare set for mange gange før.
Alligevel var jeg glad for bogen, uden at være helt sikker på hvorfor. Sproget var ikke synderligt fantastisk og handlingen var forholdsvis forudsigelig. Da jeg skulle give den stjerner, blev jeg alligevel i tvivl om, hvor mange den skulle have, 4 eller 4 - lige indtil jeg kom i tanke om, at hvis den skulle have 5, så ville jeg jo nok ikke være i tvivl ;)


Karakter: 4/5

4 kommentarer:

Katja sagde ...

Det kan jeg godt forstå. :/ Men det er heller ikke sådan lige at kode sine egne designs i Wordpress. Man har sådan nogenlunde frie hænder, hvis man vælger et tema med mange muligheder, men det dér med at kode et design helt fra bunden i Wordpress har jeg ikke gidet sætte mig ind i. x)

Frk. Hyms sagde ...

Havde måske nok også valgt en anden bundfarve end gul ;) Men kan godt li at den er så simpel, synes bare mine ligner børnebøger (hvilket det vel også er.

Puha, det er altid svært at skulle læse en bog, man har store forventninger til, synes alt for tit jeg bliver skuffet :/

Er iøvrigt helt vild med din nye header. Elsker Sawyer :D

Frk. Hyms sagde ...

Øv øv, det er et kæmpe arbejde at lave det om. Jeg vil bare SÅ gerne have min blog til at se anderledes ud, men jeg magter ikke til at kæmpe med det. Er virkelig en idiot til sådan noget :)
Men glæder mig da til at se, hvad du så finder på :)

Sabine sagde ...

Årh.. Jeg har set filmen og ja, den var dybt rørende. Så kan forestille mig bogen selvfølgelig også er det. :/