torsdag den 10. november 2011

Boganmeldelse: Dagbog fra i morgen


Titel: Dagbog fra i morgen
Org. titel: The book of tomorrow

Forfatter: Cecelia Ahern
Sider: 373
Sprog: Dansk



Fra bagsiden: Da 17-årige Tamaras far dør og efterlader en dyb gæld, må hun sammen med sin mor flytte hjem til sin onkel og tante, der bor i en lille landsby. Mens moren lukker sig inde i sin sorg, er Tamara overladt til sig selv og sin kedsomhed og længsel efter Dublin.
Men da hun i den lokale bogbus låner en gammel, læderindbunden bog med lås på, begynder der at ske uventede ting. Tamaras liv forandrer sig for evigt, da hun finder ud af, hvad bogen gemmer...


Min mening: Jeg er vandt til fra Aherns bøger, at lære en hel masse. Det plejer at være en lektie i at elske folk, at tage sig tid til det der er vigtigt osv. På det punkt blev jeg virkelig skuffet i den her bog. Det føltes som om hun ville fortælle os, at hver familie gemmer på en hemmelighed, hvad enten vi vil det eller ej.

Bogen var langsom og man skulle godt 100 sider ind i den, før den egentlige handling begyndte at finde sted. Og alligevel gik det langsomt. Der var for mange sider og for lidt handling. Den her bog kunne have nøjes med at fylde 250 sider, det havde været nok. Jeg gider ikke bruge 100 sider på introduktion. Det er bare ikke godt nok, Ahern. Havde du lidt for travlt, da du skrev den her?

Ej, så er det heller ikke værre, jeg vil ikke skræmme jer væk. Det er bare fordi jeg er ret glad for Aherns andre bøger. Jeg elskede "Hvor regnbuen ender", "Gaven", "P.S. Jeg elsker dig" - og alle de andre. Den her bog kunne jeg godt have været foruden - eller også skulle der bare have stået en anden forfatter på bogryggen. Jeg mener, jeg har givet alle Aherns andre bøger topkarakter på goodreads, så når den her får den karakter den gør, er det jo en ret ringe karakter.

Karakter: 3/5

Ingen kommentarer: