tirsdag den 1. januar 2013

Top ti tirsdag: De mest skuffende i 2012




Top Ten Tuesday is an original feature/weekly meme created here at The Broke and the Bookish. This feature was created because we are particularly fond of lists here at The Broke and the Bookish. We'd love to share our lists with other bookish folks and would LOVE to see your top ten lists!

Each week we will post a new Top Ten list  that one of our bloggers here at The Broke and the Bookish will answer. Everyone is welcome to join. All we ask is that you link back to The Broke and the Bookish on your own Top Ten Tuesday post AND add your name to the Linky widget so that everyone can check out other bloggers lists!

Temaet for denne uge minder alt for meget om, hvilke bøger jeg glæder mig til i 2013, så jeg har valgt at lave en liste over de bøger der har skuffet mig mest i 2012. Lad mig dog lige sige med det samme: Bare fordi disse bøger er kommet på listen, betyder det ikke, du ikke skal læse dem. Smag og behag er forskellige og enkelte af dem var endda okay, men er bare dem, jeg var mindst begejstret over.

1) Arangutang af Sanne Munk Jensen - Jeg kom gennem den på to timer, så det er begrænset, hvor meget tid jeg nåede at spilde på den. Mage til ringe bog skal man (desværre) lede længe efter. Den oplagte gave, til en du ikke kan lide.

2) Nightshade #1 af Andrea Cremer - Kedeligt, kedeligt, kedeligt. Kedeligt. Der skete næsten ingenting. Det er super ærgerligt, for bogen er jo så smuk! Jeg har ikke læst resten af serien og har absolut heller ingen planer om det.

3) Den Gyldne Nøgle (Nøglens vogtere #1) af Lene Dybdahl - Endelig noget nyt og lovende af en dansk forfatter. Det var, hvad jeg tænkte. Desværre blev jeg slemt skuffet. Sproget var forfærdeligt og jeg vil vove den påstand, at selv jeg kunne have skrevet det bedre.

4) Monster High #1 af Lisi Harrison - Det her var en trist oplevelse. Jeg oplevede den alt for materiel. Iphones og andet spillede en alt for stor rolle. Desværre. 

5) Fifty Shades of Grey #1 af E. L. James - Fem kapitler. Så længe holdt jeg ud. Det siger vist det, der er at sige.

6) De dødes kald (Mørkets kræfter #1) af Kelley Armstrong - 200 sider midt i bogen, hvor der ikke sker noget, det holder bare ikke.

7) Afvigeren (Divergent #1) af Veronica Roth - Så ringe var den her bog ikke, det var bare ikke min kop te. Høje forventninger og kedelig bog, det er bare ikke en god cocktail.

8) Life of Pi af Yann Martel - Jeg synes virkelig, det var kedeligt og jeg gav også op godt 100 sider inde. Har altså ikke tålmodighed (og tid) til bøger, hvor der ikke sker noget.

9) Vejen til Jerusalem (Arn #1) af Jan Guillou - Nøj, hvor var det bare kedeligt! Jeg fangede slet ikke ideen. Historien var fin, den var bare så utrolig langtrukken.

10) Thirteen reasons why af Jay Asher - Den eneste bog på listen, jeg har givet tre stjerner. Den var bedre end de øvrige på listen, men ærlig talt... Ikke noget at råbe hurra for! 


Det er ikke min mening at svine bøgerne til, hvilket jeg heller ikke har gjort i de respektive anmeldelser. Smag og behag er som sagt forskellig, og disse bøger var bare ikke noget for mig. Jeg håber alligevel, du vil kunne lide dem, hvis du skulle kaste dig over dem.

Ingen kommentarer: