tirsdag den 25. december 2012

Top ti tirsdag: Året der gik



Top Ten Tuesday is an original feature/weekly meme created here at The Broke and the Bookish. This feature was created because we are particularly fond of lists here at The Broke and the Bookish. We'd love to share our lists with other bookish folks and would LOVE to see your top ten lists!

Each week we will post a new Top Ten list  that one of our bloggers here at The Broke and the Bookish will answer. Everyone is welcome to join. All we ask is that you link back to The Broke and the Bookish on your own Top Ten Tuesday post AND add your name to the Linky widget so that everyone can check out other bloggers lists!

Grundet julen er ugens tema frit. Jeg har valgt at kaste et blik bagud, på året der gik.

1) Erotisk litteratur - Jeg har stadig ikke kunnet holde til at læse Fifty Shades færdig, er stadig kun ved kapitel seks, men vi kommer ikke udenom, at denne trilogi startede en bølge af erotisk litteratur til kvinder. Det har altid været der, men det har ikke været noget, vi har talt højt om før (i hvert fald ikke hvor jeg færdes), men nu er det ikke længere tabu og dét synes jeg altså er fedt. Jeg har det dog stadig lidt underligt med, at folk åbenlyst sidder og læser det offentlige steder, men alligevel synes jeg det er lidt cool, at man ikke længere skal skamme sig og gemme det væk.

2) Rowlings comeback - Så skete det efter mange års venten. Rowling kom tilbage. Denne gang med en voksenroman. Det var vi mange, der ventede på.

3) A Song of Ice and Fire - Jeg skal da lige love for, denne serie er slået igennem herhjemme. Det har næsten været dagligt, jeg har set folk i toget være i gang med en af bøgerne.

4) Historisk element - Jeg fik overvundet min "angst" for bøger, der foregår længere tilbage end 80'erne. Det var bl.a. Troldbunden (Sagaen om isfolket #1), der var med til at sælge genren til mig.

Billedet er lånt hos Katja
5) Bogbloggertræf - Der var ikke bare ét, men hele to blogtræf. Det var rigtig sjovt og hyggeligt begge gange og skønt at få sat ansigt og stemme på alle de bogbloggere, man følger.

6) Forlag og boghandlere fik øjnene op for bogblogs - Det virker som om forlagene og boghandlerne er blevet mere positivt stemt overfor bogblogs og bestemt også blevet gavmilde. Det er helt fantastisk. Det gælder i øvrigt også alle forfatterne.

Ingen kommentarer: