Anmeldelse: Mockingjay (The Hunger Games #3)

Titel: Mockingjay
Org. titel: ---
Serie: The Hunger Games #3
Forfatter: Suzanne Collins
Sider: 455
Sprog: Engelsk

Fra goodreads: Young Katniss Everdeen has survived the dreaded Hunger Games not once, but twice, but even now she can find no relief. In fact, the dangers seem to be escalating: President Snow has declared an all-out war on Katniss, her family, her friends, and all the oppressed people of District 12. The thrill-packed final installment of Suzanne Collins' Hunger Games trilogy will keep young hearts pounding.

Anmeldelse: Efter at have læst toeren måtte jeg hurtigt videre i serien. Endelig var der fart over feltet fra side et, noget jeg har savnet i de to forrige bøger. Desværre fandt jeg det også lidt forvirrende i starten, der skete nemlig rigtig mange ting samtidig. Når man læser sidste bog i en trilogi man har været glad for, så har man selvfølgelig også visse forventninger; de fleste blev indfriet, men ikke allesammen. Jeg var ikke så vild med slutningen, den føltes lidt for hurtig. Jeg fik heller ikke grædt, som jeg ellers havde forventet, men det er måske meget godt.. Og mht. Finnick, så forstår jeg stadig ikke hypen. Synes ikke han var noget vildt specielt, men smag og behag er jo forskellig.
Når det så er sagt, så var jeg ret glad for epilogen. Den var kort, men god. Og Haymitch...Åh jeg elsker ham altså.
Jeg ved dårligt hvad jeg skal sige, det er en lidt tom følelse jeg sidder med nu. Trilogien er slut. No more The girl who was on fire. :( Det er trist. Trist, trist, trist.

Karakter: 5/5