tirsdag den 17. april 2012

Top ti tirsdag: Tips til nye bloggere



Top ti tirsdag er hosted af The Broke and the Bookish. Hver tirsdag er der et nyt tema.
I denne uge er temaet "Top Ten Tips For New Book Bloggers" - altså ti tips til nye bloggere. I denne uge er det dog ok, hvis man ikke kan komme på ti ting. Jeg glemmer garanteret også en hel masse.

1) Kommenter! Brug tiden på at besøge andre blogs og kommentere på dem. På den måde bliver du synlig i blogverden.

2) Vær dig selv. Lad din personlighed skinne igennem. Selv laver jeg f.eks. ret korte anmeldelser, mens andre laver dem meget længere. Jeg laver dem bare, som jeg selv gerne vil have dem og hvis du gør det samme, så vil det kunne mærkes.

3) Brug tid på din blog, men vær ikke bange for pauser. Hvis man kører sur i det hele, er det ikke sjovt for hverken en selv eller læserne. Så er det bedre at holde en pause, til man er klar igen.

Egentlig synes jeg, at de tre råd er de allervigtigste.

4) Promover dig selv. Udgiv dine indlæg på twitter, facebook, google+, pinterest eller hvad der nu ellers findes. Det er en rigtig nem måde at få ekstra besøgende på.

Ja, jeg er da temmelig dårlig til det her, kan slet ikke komme på mere. Jeg håber alligevel det har hjulpet, hvis der skulle sidde nogen derude og mangle hjælp. Ellers kan i jo altid spørge, sende et tweet eller en mail .)

1 kommentar:

Eeyorenyk sagde ...

Hmm, sådan synes jeg slet ikke 1eren var. Men der var ikke særlig meget krig i denne her og det var jeg egentlig lidt paf over. Jeg troede at krigen ville begynde at fylde mere, men det gjorde den ikke rigtig i denne omgang, så jeg venter stadig. :)