Anmeldelse: Flere sandheder og løgne (Sandheder og løgne #2)

Titel: Flere sandheder og løgne
Org. titel: ---
Serie: Sandheder og løgne #2
Forfatter: Mette Julin
Sider: 410

Fra forlaget: Charlottes liv fortsætter hvor det slap i Sandheder & Løgne med fester, veninder og familie.

Jason lagde telefonen på spisebordet og blev stående med ryggen til mig. Han kørte den ene hånd over issen et par gange. Så vendte han sig langsomt imod mig. At se Jasons ellers stålfaste ansigtsudtryk udstråle en dyb frustration skræmte mig så meget at tårerne flød over. I dette sekund ønskede jeg brændende at jeg kunne skrue tiden tilbage til første skoledag, at jeg ikke havde fået øje på Oliver, ikke havde danset med ham, kysset ham, gået i seng med ham, ikke en-hel-masse …

”Charlotte. Sæt dig ned,” sagde Jason med dyb alvor i stemmen.

Min mening: Det her er en bog, der på mange måder ligner sin forgænger. Den fortsætter lige præcis der, hvor etteren stoppede. Der var mere handling, flere sandheder og løgne og større konflikter i denne bog. Desværre må jeg så også sige, at det var én bestemt ting, jeg var rigtig ærgerlig over, var med. Jeg havde gættet det lige fra start, at Charlotte sandsynligvis ville gøre xxx og det gjorde hun selvfølgelig også. Dét er jeg lidt ked af. Kan godt lide at blive overrasket :)
Kombinationen af hverdagsproblemer (hvornår skal jeg komme hjem, må jeg tage til fest osv.) og større problemer (kan jeg stole på min familie?) fungerer rigtig fint. Jeg ser de her bøger, som en rigtig god serie til de 13-14 årige, jeg tror, de kan få rigtig stor glæde af serien. Selv fandt jeg et par af Charlottes diskussioner og kampe ligegyldige, men jeg ved, at for mange unge, der er på vej i festalderen, vil det være let at relatere til og noget af det, der fylder meget i deres liv.
Sproget i denne bog var - som i bog et - let og flydende. Der var ingen slinger i valsen. Alt i alt en rigtig fin toer! Jeg er positivt overrasket :)

Karakter: 3/5