torsdag den 8. december 2011

Anmeldelse: Her fra min himmel

Titel: Her fra min himmel
Org. titel: The lovely bones
Forfatter: Alice Sebold
Sider: 320
Sprog: Dansk

Fra bagsiden: En almindelig forstadsfamilie i 70'ernes USA går næsten i opløsning, da den fjortenårige datter, Susie, bliver voldtaget og myrdet. Fra sin helt egen himmel fortæller Susie historien og følger sin familie, sine venner, naboer og ikke mindst sin morder, i årene efter hun forsvandt. En smuk, vigtig og klog roman om at miste og sørge og leve videre på jorden. Og måske i himlen.

Min mening: Det tog mig lang tid at komme gennem den her bog. Og det var ikke fordi, den var sørgelig. Det var pga. sproget. Mage til ringe sprog skal man lede længe efter. Indskudte sætninger skal bare ikke forekommer så mange gange! Og grammatikken... "Hun gik ud og låsede døren efter sig." LÅSTE!! Låsede, hvad er det nu for noget??? Bogen skifter også fra at følge den ene person til den anden og der er ikke altid afsnit mellem. Jeg er simpelthen så skuffet. Sproget ødelagde det totalt for mig!
Handlingen var jeg heller ikke synderligt imponeret over. Jeg følte persongalleriet blev fladt. Og når Lindsey var ked af det, så kyssede hun bare med sin kæreste, så var alt fryd og gammen igen. Det holder bare ikke. Og det er synd! Grundlaget for historien er jo faktisk rigtig godt.
Nu glæder jeg mig bare til at sætte mig ned og nyde en bog igen! Og kan fryde mig over, at den her endelig er slut. Jeg tror faktisk slet ikke, der er noget positivt at sige, udover at idéen var god og jeg gennemførte den...

Karakter: 2/5

1 kommentar:

Sabine sagde ...

Hehe, ja dem kan du ligeså godt tage med nu du er igang. Men ahh, dem tror jeg nu jeg snupper! ;)