Anmeldelse: De dødes kald (Mørkets kræfter #1)

Titel: De dødes kald
Org. titel: The summoning
Serie: Mørkets kræfter #1
Forfatter: Kelley Armstrong
Sider: 391
Sprog: Dansk

Fra forlaget: Chloe Saunders vil egentlig bare gerne have et liv som alle andre teenagere – komme igennem skolen, se sine venner og måske finde en kæreste. Men da hun begynder at se ånder, ved hun, at hendes liv aldrig mere vil blive normalt igen.
Efter et særligt skræmmende møde med en afdød bryder Chloe sammen og bliver indlagt på et privat behandlingshjem for unge. Ved første øjekast ser Lyle House ud til at være okay, men da hun lærer de andre patienter bedre at kende – den charmerende Simon, der er indlagt sammen med sin foruroligende og dystre bror, Derek, den ubehaglige Tori og Rae, der er lidt for glad for ild – fornemmer hun, at der ikke bare er tale om unge med adfærdsvanskeligheder.
En besynderlig og dyster kraft, synes at binde dem alle sammen, en kraft, som bliver ved med at trække Chloe ned i kælderen under Lyle House, til de mørke hemmeligheder, som er begravet dernede …

Min mening: Den her bog er svær. De første 100 sider var jeg rigtig begejstret, der skete noget på hver eneste side og det var rigtig spændende det hele. Så gik det lidt i stå derfra. Det handlede sådan set bare om Chloe, der var blevet anbragt på den her institution. Først de sidste 80 sider, begyndte der at ske noget. Så der er altså omkring 200 siders fyld, hvor der ikke sker andet, end at Chloe taler med de andre på stedet, tænker over tingene osv. Zzzzz! Men! Noget holdt mig altså alligevel fanget.
Karakteren bogen får på bloggen, følger hvad jeg har givet på goodreads. Og derinde giver jeg karakter, så snart jeg er færdig med en bog, så man kan sige det er førstehåndsindtrykket jeg bedømmer efter. Det er måske lidt forkert, for jeg sidder faktisk nu, mens jeg skriver den her anmeldelse, og føler karakteren er forkert. Jeg synes ikke bogen fortjener de fire stjerner, men kun de tre. Hvis jeg skal være helt ærlig, så er det som om, jeg ikke helt kan huske hvad bogen handlede om og det var altså i går, jeg blev færdig med den.
Det er første bind i en serie og der bliver til slut lagt op til, at bog to vil have mere handling. Faktisk føles den her bog bare som én lang indledning til toeren. Desværre! Bogen virkede så lovende, som den stod der på biblioteket med sin fine forside!

Karakter: 4/5 3/5