onsdag den 18. januar 2012

Åh-åh!

Jeg er på vej til eksamen lige nu. Min mor kører mig er pisse bange! Ikke engang nervøs, men bange! Jeg har klaget over min lærer og selvfølgelig valgte de at tage klagen op i går! Det har gjort mig ret bange.. :( Håber ikke de har nået at tale med min lærer endnu! Men er bange for det. Er ellers ikke typen der har eksamensangst eller de helt vilde nerver, men den her gang er det anderledes. Aner ikke hvordan eksamen foregår, det kunne min lærer ikke engang fortælle mig :( Jeg ville vildt gerne have 10, men nu går jeg bare efter 4...

Noget andet: Prøv lige se det her billede. The vampire diaries #1 på dansk. Vampire diaries #1 på engelsk. Stor fejl på den danske bog! Bogserien hedder nemlig kun Vampire diaries, der er altså ikke noget The i bogseriens titel! Ikke at det generer mig, synes bare det er lidt pudsigt :P


2 kommentarer:

Eva sagde ...

Jeg har set Alcatraz afsnit to nu. Jeg havde bare ikike tiden igår, så jeg skyndte mig at gøre det i dag da jeg stod op.
Hold da op. Ny yndlingsserie, det er klart. Den er jo simpelthen så fantastisk!!

Eeyorenyk sagde ...

Det passer faktisk ikke helt ... Det er rigtigt nok at i den nyeste udgave, den sorte, du viser, mangler der et "The" i serie-titlen. De har tilgengæld ladet det blive i de originale titler, "Awakening" og "Struggle" som jo er slået sammen dér. På de oprindelige bøger, da de udkom én for én på engelsk også, står der faktisk "The Vampire Diaries" på allesammen, hvilket også er den rigtige titel. Der er et "The" både i serienavnet og hver bogtitel, hvis det skal være helt korrekt. :)

Hvis du kigger på andre udgaver, både de gamle engelske og de nye engelske med inspiration fra tv-serien, så er "The"'et der også. :p