tirsdag den 6. november 2012

Top ti tirsdag: På en øde ø...




Top Ten Tuesday is an original feature/weekly meme created here at The Broke and the Bookish. This feature was created because we are particularly fond of lists here at The Broke and the Bookish. We'd love to share our lists with other bookish folks and would LOVE to see your top ten lists!

Each week we will post a new Top Ten list  that one of our bloggers here at The Broke and the Bookish will answer. Everyone is welcome to join. All we ask is that you link back to The Broke and the Bookish on your own Top Ten Tuesday post AND add your name to the Linky widget so that everyone can check out other bloggers lists!

Denne uges tema er frit. Jeg har valgt at lave en top ti over bøger, jeg ville have med på en øde ø.

1) A Song Of Ice And Fire af George R. R. Martin - Det er en serie på rigtig mange sider indtil videre og det er nok begrænset, hvor meget der er at lave ude på sådan en ø.

2) Harry Potter af J. K. Rowling - Fordi det simpelthen bare er en nødvendighed, hvis jeg skal sidde derude og kukkelure.

3) The Hunger Games af Suzanne Collins - For at minde mig selv om, at der altid findes håb.

4) H. C. Andersens eventyr - Han er bare en af mine absolutte yndlingsforfattere, så derfor vil jeg medbringe en af hans eventyr- og digtsamlinger.

5) Det lille hus på prærien af Laura Ingalls Wilder - Jeg elskede serien som barn og jeg tror på, at det vil være gavnligt med lidt barndomsminder sådan et sted.

6) Det gyldne kompas af Philip Pullman - Jeg tror godt, I ved hvorfor efterhånden. Min yndlingsserie nummer et!

7) Borte med blæsten af Margaret Mitchell - Jeg vil have masser af tid og tilpas få forstyrrelser til, at jeg endelig kan få læst bogen. Jeg vil garanteret holde af den!

8) Skammerens datter af Lene Kaaberbøl - Ja, hvorfor ikke? Det skal vel ikke være så tungt alt sammen.

9) Jordens børn af Jean M. Auel - Igen en serie på rigtig mange sider. Og tid er jo det, jeg har mest af.

10) Jordens søjler af Ken Follett - Igen en oplagt mulighed for endelig at få den læst.

Ingen kommentarer: