tirsdag den 11. september 2012

Top ti tirsdag: Jeg tænker stadig over...





Top Ten Tuesday is an original feature/weekly meme created here at The Broke and the Bookish. This feature was created because we are particularly fond of lists here at The Broke and the Bookish. We'd love to share our lists with other bookish folks and would LOVE to see your top ten lists!

Each week we will post a new Top Ten list  that one of our bloggers here at The Broke and the Bookish will answer. Everyone is welcome to join. All we ask is that you link back to The Broke and the Bookish on your own Top Ten Tuesday post AND add your name to the Linky widget so that everyone can check out other bloggers lists!

Temaet for denne uges top ti tirsdag er bøger, jeg stadig tænker over.

1. Stadig Alice af Lisa Genova - En bog der satte mange ting i perspektiv.

2. Forelskede sig til et mareridt af Liza Marklund - En bog der gav mig myrekryb og mareridt. Det er så stærk en kærlighedshistorie, mens det samtidig er en rigtig barsk og gruopvækkende historie.

3. One Moment, One Morning af Sarah Rayner - Hvis du vil læse denne bog, så husk lige lommetørklæderne! 

4. The Notebook af Nicholas Sparks - Kærlighed, kærlighed, kærlighed. Det er værd at huske på, det stadig findes derude. Også selvom det her er fiktion.

5. Sofies Verden af Jostein Gaarder - Jeg læste den første gang på et tidspunkt da jeg gik i folkeskole og siden har jeg "ofte" tænkt over den.

6. PS. Jeg elsker dig! af Cecelia Ahern - Den første bog i nyere tid, hvor jeg har måttet hive lommetørklæderne frem. Den står meget stærk i min erindring (og nej, jeg har faktisk stadig ikke læst den, kun hørt den mange gange på lydbog).

7. Blomsternes hemmelige sprog af Vanessa Diffenbaugh - Så stor en overraskelse! Men det er ikke kun det, jeg husker den for. Nej, jeg husker den også for sproget, for handlingen, karaktererne og de twists der var. En helt fantastisk bog! 

8. Drageløberen af Khaled Hosseini - Jeg var ikke så glad for bogen, da jeg var igang med den, men alligevel sidder jeg her bagefter og tænker lidt tilbage på dens mange budskaber. 

9. Rachels ferie af Marian Keyes - Den Marian Keyes bog, der har gjort størst indtryk på mig.

10. Me Before You af Jojo Moyes - Det er sikkert lidt snyd, at putte denne bog på listen, eftersom jeg kun lige har læst den, men den behandlede bare så store og tunge emner på en rigtig fin måde. Det gør, at jeg tror jeg vil huske bogen i lang tid fremover.

2 kommentarer:

SanneBogorm sagde ...

Har du læst fortsættelsen til Liza Marklunds "forelskede sig til et mareridt"?
Hun har skrevet "Asyl" bagefter også har Maria Eriksson selv skrevet den sidste og afsluttende bog "Mias hemmelighed".
Hvis du ikke har læst dem kan jeg klart anbefale dem!!!

Eeyorenyk sagde ...

Jeg tror måske lidt du misforstod mig? Jeg mener netop at læserne skal være en "biting" det skal være noget der følger med hvis det vil. Det skal være lysten og mig der driver bloggen, men indrømmet det har det ikke været 100 % den sidste tid. Og det er så dét jeg virkelig grubler over denne gang.

Jeg har blogget i 10 år og jeg er ikke hvad jeg var dengang. Jeg føler lidt at jeg har "blogget hvad jeg kan" noglegange, men sandheden er nok snarere at jeg ikke er personen til at drive en onlinedagbog længere. Jeg vil stadig gerne blogge, inspirere og dele. Men det skal ikke være som det har været indtil nu, tror jeg. For jeg er ikke den samme længere og det har taget mig noget tid at finde ud af at det også afspejler sig i bloggen. Eller bør gøre det i hvert fald. :)

Så jeg er gået ret meget i tænkeboks ... Men de svar der er kommet indtil nu, har lidt bekræftet mig i at det er mit eget hoved der sætter nogle grænser for mig, og ikke hvad andre tænker/føler/mener. Og det er egentlig et eller andet sted meget rart at vide. Selvom min blog er min og netop gerne skal afspejle mig og være på mine præmisser, så synes jeg det kan være forfriskende at høre hvordan andre ser på den sommetider. :)