tirsdag den 21. august 2012

Top ti tirsdag: Mens jeg har blogget...




Top ti tirsdag er hosted af The Broke and the Bookish. Hver tirsdag er der et nyt tema.
I denne uge er temaet "Top Ten Favorite Books You've Read During The Lifespan Of Your Blog". Top ti over bøger jeg har læst, mens min blog har været til. Det har den været længe, så jeg husker ikke hvad jeg har læst og ikke læst, men er gået ud fra min anmeldelsesliste. De ti bøger vil ikke stå i rækkefølge, men vil bare være vilkårligt placeret.

1. Safe Haven af Nicholas Sparks - Den første bog af Nicholas Sparks jeg læste. Jeg blev ikke skuffet. Tror muligvis det endda var den første bog jeg læste på engelsk. Den satte en relativt høj standard, men Sparks har endnu ikke fejlet.

2. Romeo & Julie af William Shakespeare - Alle kender Romeo og Julie. Selv hvis de ikke har læst eller set stykket. Det giver visse forventninger og heldigvis følte jeg, at stykket indfriede dem alle.

3. One moment, one morning af Sarah Rayner - Denne bog gjorde rigtig stort indtryk på mig og jeg fik grædt virkelig mange tårer undervejs. En bog jeg er rigtig glad for at have læst og stærkt vil anbefale til en masse andre kvinder derude.

4. Catching Fire (The Hunger Games #2) af Suzanna Collins - Toeren var bare min favorit. Hvorfor kan jeg faktisk ikke huske lige nu, fordi jeg læste toeren og treeren umiddelbart efter hinanden.

5. Blomsternes hemmelige sprog af Vanessa Diffenbaugh - En af de absolut bedste bøger jeg endnu har læst. Den er helt sikkert på min top ti. En meget højt beskattet bog! ♥ 

6. Stadig Alice af Lisa Genova - Det er okay at dømme en bog på coveret. I hvert fald af og til! Det var det jeg gjorde med denne bog og jeg har så meget ikke fortrudt det! Virkelig gribende historie.

7. Det gyldne kompas (Det gyldne kompas #1) af Philip Pullman - Ja den forbliver bare at være yndlingsserien!
8. Drageløberen af Khaled Hosseini - Efter jeg læste bogen, har jeg tænkt meget på den og det kan jo kun betyde en ting; den er god. Umiddelbart var jeg ellers halv skuffet, men den gjorde alligevel indtryk på en eller anden måde.

9. Hulebjørnens klan (Jordens børn #1) af Jean M. Auel - Denne bog er med på top ti, fordi den sparkede til mine fordomme. Den gjorde mig mindre nervøs overfor to ting; historiske romaner og en masse beskrivelser. Nu er jeg glad for, jeg læste den, for det betyder at jeg nu har mod på endnu mere historie og beskrivelse. Dét er fedt!

10. Vampyrkongen (Black Dagger Brotherhood #1) af J. R. Ward - Det er råt, hårdt og brutalt og jeg kan lide det!

Ingen kommentarer: