søndag den 24. juni 2012

London #2


Sidst i august skal jeg på tur med min mor. Kun os to. Vi skal til London og hygge os. Jeg glæder mig ret meget, har aldrig rigtig lavet noget specielt med min mor før - udover biografture selvfølgelig. Jeg skal også bogshoppe en masse og jeg vil prøve at forberede mig lidt, så det ikke bliver til alt for mange impulskøb, så derfor vil jeg indtil vi tager afsted, smide et par London ønsker op på bloggen af og til :)

Jeg har set filmatiseringen af denne bog og synes rigtig gået om liv/død temaet og den måde det påvirker os som mennesker, så jeg kunne ret godt tænke mig at læse den her bog. Og ikke mindst fordi jeg har ting i bagagen der gør, at jeg (desværre) kan relatere rigtig meget til det. Jeg håber på, at denne bog vil kunne sætte gang i tårekanalerne, lattermusklerne og de inderste tanker.

Har efterhånden hørt en hel del om John Green, så jeg tænker at tiden nu må være inde til, at jeg får læst et af hans værker. Looking for Alaska kunne meget vel blive det første. Alle lader tilsyneladende til at kunne lide ham, så jeg har ret store forventninger, selvom jeg ikke helt ved, hvad jeg skal forberede mig på. Har hørt en del historier om mange tårer.

Jeg har hørt rigtig meget om den her bog og jeg tænker, at den måske lige er noget for mig. Jeg er ikke sikker, men jeg tror det! Jeg vil i hvert fald give det et forsøg.

Min dårlige samvittighed nager mig stadig. Jeg burde virkelig få læst flere klassikere. Kigger jeg på min reol, så har jeg faktisk kun to stående (og dem har jeg ikke engang læst endnu!). Jeg tænker, at jeg vil benytte lejligheden til at købe en britisk klassiker med hjem og jeg håber virkelig, at Emily Brontë kan give mig mod på at læse lidt flere klassikere.

Jeg så for nyligt filmen og var rigtig glad for den, men kunne rigtig godt tænke mig at læse bogen bag det hele. At det så er baseret på en virkelig hændelse gør mig kun mere interesseret. Jeg vil lede med lys og lygte efter denne bog og så vil jeg sætte mig med te og kleenex og græde øjnene ud.

1 kommentar:

Dulcinea af Toboso sagde ...

John Green er en super forfatter, jeg kan kun anbefale at læse Looking for Alaska, og nu vi er ved ham, så læs også Paper Towns! Den er klart min favorit af hans værker. Der var flere steder hvor jeg græd af grin, og i min vennekreds bliver der stadig snakket om "The superglue Beer can Sword" her over 2 år senere.

Og en lille advarsel om Bogtyven og Stormfulde højder... sørg for at have noget til at opsamle den flod af tårer der vil strømme fra dine øjne... men snyd ikke dig selv for oplevelsen!