tirsdag den 20. marts 2012

Top ti tirsdag: Forårsliste


Top ten Tuesday er hosted af The broke and bookish og nu har jeg lyst til at lege med.
I denne uge er temaet bøger, man vil læse her i foråret. Det kan være nye, men også allerede udkomne bøger.




Top ti forårsliste


1) Sweet Evil af Windy Higgins: Åh hvor har jeg glædet mig længe til den her bog. Nu er den begyndt at dukke op overalt. På en masse blogs og overalt på goodreads. Det er pinefuldt! Jeg vil bare have fingrene i den. Nu!
2) Cinder af Marissa Meyer: Ja, hvad kan jeg sige? Jeg er en af de få i blogland, der stadig ikke har læst den. Egentlig ligner den slet ikke noget for mig, men alle taler om den, så nu har jeg faktisk lyst til at læse den. Rigtig meget lyst endda.

3) Under the never sky af Veronica Rossi: Der er bare noget ved titlen der fænger. Temaet lyder også spændende. Er sikker på, det lige er noget for mig!

4) Existence af Abbi Glines: Jamen se den lige! Se lige de øjne! Man kan da ikke andet, end at have lyst til at læse den.


      
5) Pretty crooked af Elisa Ludwig: Den her bog har stået på min reol et stykke tid, fordi jeg vandt den som ARC hos Fiktshun. Den lyder som en rigtig forår-sommer bog, man bare kan slappe af til og nyde.

6) Born wicked af Jessica Spotswood: Jeg må indrømme, at jeg dømmer ud fra coveret i mange tilfælde. Det her er én af gangene. Den har noget særligt over sig, der får mig lyst til at dykke ned i den og se, om den har noget at byde på.

7) Die for me af Amy Plum: Igen, coveret har stor betydning. Og når der står "Would you risk your life for love?" på den, så har man altså fanget mig. Mere skal der såmænd ikke til.

8) How to marry a millionaire vampire af Kerrelyn Sparks: Kærlighed, humor og overnaturlige elementer. Hvad mere har vi brug for?


9) Borte med blæsten af Margaret Mitchell: Åh ja. Den har jeg været i gang med siden efterårsferien. Jeg læste 200 sider og det tog mig tre uger! Ikke desto mindre, så føler jeg stadig, at det er en af de bøger, jeg er nød til at læse. Jeg har faktisk også lyst til at læse den. Så den har fået plads her på listen.

10) Stadig Alice af Lisa Genova: Jeg overgav mig til bogudsalget og købte endelig bogen. Har kigget på den i virkelig lang tid og nu købte jeg den endelig. Jeg er måske ikke i bogens umiddelbare målgruppe, men jeg glæder mig virkelig meget til at læse den her bog.


6 kommentarer:

Diana sagde ...

Gone With the Wind is on my TBR list and hope to get to it soon. I've heard such wonderful things. Enjoy!

fakesteph sagde ...

I loved Gone With the Wind when I read it (probably more than 10 years ago, now). And I'm really looking forward to reading Cinder, soon. I wish I could read your post. :)

Juliette sagde ...

Cinder,Under The Never Sky and Born Wicked are on my TBR list!I really want to read Die for me too,the cover is amazing!

Daisy sagde ...

I loved, loved, LOVED Die For Me and Under the Never Sky! And I believe any girl should read Gone With the Wind, it's an amazing classic! I'm also dying to read Pretty Crooked and Born Wicked! Great list!

Ezmirelda sagde ...

I also want to read Born Wicked. And you're so right--the cover is important. If it captures my attention then I'm more likely to read it.

I love your blog! Lol, I had to translate from Danish to english with bing in order to understand it. :)

I'm a new follower.

Frk. Hyms sagde ...

Håber godt nok også jeg kan lide Kampen om Tronen, ellers er det sgu surt at have købt dem haha ;) Men nu må vi se :)
Åh jeg vil så gerne læse Born Wicked, har hørt den skulle være helt igennem skøn! Og elsker bare coveret til Die for me. Ja egentlig også til Sweet evil. Har godt nok mange bøger, jeg gerne vil læse, bare udfra deres smukke covers :)