mandag den 7. november 2011

Anmeldelse: Hår(d)


Titel: Hår(d)
Forfatter: Dennis Jürgensen
Sider: 192

Fra bagsiden: Hold på hår og briller, når Dennis Jürgensen tager dig med på en oplevelse fyldt med kærlighed og humor! 

Jeg stirrede på hende. Vi havde snakket sammen i 20 minutter og hun var allerede i fuld gang med at bage på mig. Hvad foregik der? Jeg var komplet desorienteret, og begyndte at få paranoide tanker om at hele festen måske var et kæmpestort skjult kamera med Sally i spidsen og mig i hovedrollen: 
"Mine damer og herrer! Førsteprisen for Årets Fjols i kategorien Skaldede Impotente Mænd Uden Chancer går ubetinger til ... Birger Madsen!


Min mening: En bog uden ret meget handling, men med rappe replikker og sjove vendinger. Jeg havde ikke ret høje forventninger da jeg gik i gang, men valgte bogen fordi den var relativt kort og jeg simpelthen bare havde mistet læselysten. Den har jeg nu fået tilbage! Det handler om Birger, der allerede som 27-årig er tyndhåret og på vej til at blive impotent. Derudover har han en meget dominerende mor. Der er ikke meget mere at sige om handlingen. Det hele gik meget stærkt og var meget sjovt. Jeg sad flere gange og irriterede familien, fordi de var nød til lige at høre et sjovt citat. Ups! Jeg sad også og grinede højt flere gange.


"Hold op med det vrøvl," fortsatte pigen og viftede fingeren foran min næse som om hun ville viske mig ud. "Jeg er ganske almindeligt medlem af folkekirken og jeg går kun i kirke juleaften, men hvis du begår selvmord kommer du ikke i Himlen.""Det gør ikke noget," svarede jeg afværgende. "Jeg lider alligevel af højdeskræk!"

Man skal ikke læse bogen og sidde med en masse forventninger om en fantastisk historie, man skal læse bogen, hvis man trænger til et godt grin. Det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke læste bogen noget før!

Karakter: 4/5

Ingen kommentarer: